Névjegy- Labdarúgás a videójátékokban

2016. június 10.

Ezzel a kis videóválogatással emlékezünk meg a kezdődő EB alkalmából a focijátékokról, amelyek már a hetvenes évek végén felütötték a fejüket a korabeli konzolokon. Több foci-menedzser és asztalifoci-szimulátor, illetve focis ügyességi játék készült, de az alábbi videók természetesen a normál labdarúgásra koncentrálnak.

A Névjegy rovat általában hosszabb írásokkal szokott operálni, de ez most ilyen nevesített alkalom, plusz olyan túl sokat nem is lehetne írni a korabeli focis játékokról, "beszéljenek" inkább a képek/videók!

Először is egy jól összeszedett összefoglaló, majdnem 60 játék felvillanás-szerű zenés bemutatásával, az 1978-2013 közötti időszakból.

 

Folytatásként következzék egy, a korai éveket röviden áttekintő videó, History of 8 bit Football Games névvel. Itt az1979 és 1992 közötti játékokra tekintünk vissza, amelyek Atari 2600, a C-64, ZX-Spectrum és más hardvereken jelentek meg.

 

nessocc.jpg realsocc.jpg
emlynhug.jpg indoorsc.jpg

 

Hogy az ennél újabb generáció se maradjon ki, itt van több, mint 30 foci-játék a Sega Megadrive (Genesis) konzoljáról, bár nem konkrét időrendben.

 

fifa96gen.jpg wcsocc.jpg
wcusa94.jpg manueu.jpg
segawws97.jpg sensib06.jpg

 

Az első videóhoz hasonlatos, több évtizedet felölelő bemutató az 1981-2015 közötti időszakról

 

Egyéb, platform-specifikus válogatások

NES foci-játék válogatás (link)
SNES foci-játék válogatás (link)
Amiga foci-játék válogatás (link)

A bejegyzés trackback címe:

https://retemu.blog.hu/api/trackback/id/tr218795736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stoppos76 2016.06.10. 10:15:25

A Microprose soccert nagyon szerettem gyerekként. ha jól emlékszem kb négyen, vagy nyolcan lehetett játszani. Egyszer sem sikerült megnyerni a vb-t benne. :)

Emlékszem volt benne egy bug, hogy ha a tizenhatos sarkánál sikerült egyedül maradni a képernyőn, nem támadott meg senki. Ott ráadásul volt egy pont, ahonnan be lehetett csavarni a legjobb ellenfélnek is. Egyszer sikerült eljutni a döntőig és itt megvártam, hogy leteljen az idő. Becsavartam, elbaltáztam, ideges lettem, gólt kaptam. Második hely. :)

krcsirke 2016.06.11. 22:11:20

Soccert agyonjátszottuk NES-en. Tecmo Cup Soccer-t is szerettem.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2016.06.12. 10:26:48

Nekem amúgy a Manchester United Europe volt az első focijáték, amivel játszottam, Amigán. Utána még az első FIFA részekkel Megadrive-on.
süti beállítások módosítása