Névjegy- Hirdetések és reklámok II.

2013. szeptember 12.

Folytatjuk hirdetési reklámrovatunk...

- A régi hirdetésekben gyakran éltek a családi képpel: a családi szórakozást próbálták hirdetni azokkal az eszközökkel, amelyekkel előbb-utóbb úgyis a gyerekek fognak játszani:)
Több esetben olyan szuper hibákat is vétettek, hogy azt "öröm" volt nézni - vajon hány hibát vesztek észre az alábbi Nintendo reklámon? A megfejtés a linken olvasható el, ha úgy érzitek, megtaláltátok mindegyiket (link).

neswrong.jpg

- A manapság híres színészek annak idején nem egyszer reklámfilmekkel alapozták meg az ismertséget, vagy pedig szereztek némi pénzt. Olykor pedig már mint ismert színészek adták nevüket és arcukat egy-egy termékhez. De természetesen a blogra való hirdetésekkel foglalkozunk, nézzünk is egy párat.

Leonard Nimoy a Pioneer Laseractive posztban (link) már említett Laserdisc technológiát bemutató Magnavox DiscoVision promóciós anyagát már láthattátok, de azért itt is elfér.

Bár itt csak hallható, de érdekes az Odyssey 2 TV-reklámja is (link), illetve ismét csak Magnavox, ezúttal TV (link) - úgy tűnik, hogy megbízható reklámarc volt :)

De később is megjelent egy brit számítástechnikai bolt reklámjában, Time machine címen (link).

És ha már Spock, nem maradhat ki Kirk is (William Shatner), akinek a témában a Commodore VIC-20 reklámja a lényeg, amelyben a nyolcvanas évek (holott 1980/81-ben a Commodore PET utódaként, és a nagy sikerű C64 elődjeként még nem tudhatták) csodaszámítógépeként hirdették a versenytársaknál olcsóbban.

Vagy lássunk egy Apple reklámot 1983 nyarán, amikor Kevin Costner reklámozott egy Apple Lisa (az év elején megjelent) személyi üzleti számítógépet:

Vagy vegyük Jack Black személyét, aki gyerekként még nem tudhatta, hogy mire viszi, de szerepelt egy Atari 2600 Pitfall! reklámban másokkal egyetemben.

- A videójátékokat már annak idején is felfedezték a különféle cégek, amelyek komolyabb reklámlehetőséget láttak a játékszoftverekben, és egyáltalán nem burkolt módon készíttettek a terméküket főszereplőként, illetve környezetként bemutató játékokat. Ezek közül némelyik egészen elfogadható volt, egyesek pedig borzasztóra sikeredtek. Ezekből nem kevés van, most a kínálatból kezdésnek egyet veszünk elő...


A 7 Up játékai

coolspot.jpg
A szénsavas üdítőital talán legismertebb játékba helyezett megjelenése a Cool Spot nevű játékhoz köthető.

Az üdítőital akkori amerikai kabalája, Spot (a 7 up logoban található pont megszemélyesítése, végtagokkal, stb.) főszereplésével 1993-ban készült el a Cool Spot Sega Megadrive (link) platformra (majd később Sega Game Gear, Master System, SNES, Gameboy, Amiga és DOS rendszerekre).
A platformer játék legtöbb emléket felhozó momentuma az intro/főmenü, amelyben a főszereplő egy üdítőspalackon szörfözik (közben a díjat is nyert soundtrackból hallható egy szám).

Azonban érdekesség, hogy az amerikai változatban ez az üdítőspalack 7 Up (link), míg az európai változatban egy logó nélküli palackot (link) láthatunk - az európai piacon a márka kabalája már korábbi időponttól a Fido Dido nevű alak volt, valószínűleg ezt nem kívánták megbolygatni.
A játék PC verziójában még 2 külön .bat fájl is megtalálható volt, amellyel ki-be kapcsolhattuk a főképernyőn megjelenő palack logoját :)


A márka ennek ellenére még megjelenik a játékban - a 7 UP szlogenje (UNCOLA), vagy a fejlesztő (VIRGIN) betűinek (ismét csak a verziótól függően) összegyűjtésével folytatási lehetőséget szerezhetünk.

cooladventure.jpg
A játékból készült folytatás, Spot goes to Hollywood címmel (Sega Megadrive, Saturn, Sony Playstation, 1995-97), a korábbitól eltérő kinézettel: izometrikus nézetű volt (link).

A kabala szereplővel más játékok is készültek; Spot: The Cool Adventure, amely 1992-ben jelent meg Gameboyra (link)- igazából az M.C. Kids játék Gameboy verziójának amerikai és japán változatának is mondhatnánk.
(Ami azt illeti, az M.C. Kids Európában pedig Mcdonaldland néven került kiadásra).

Pedig szinte ugyanaz a játék, csak a szereplők vannak kicserélve (link).

Mind a Cool Spot, mind a Cool adventure (illetve az M.C. Kids) fő készítő programja a tUME volt, amelyet Amigára adtak ki, mint játékpálya-készítő (később DOS-ra is kiadták). Ezzel a remekül használható, külső programokkal együttműködő szoftverrel hoztak létre olyan NES/SNES/Gameboy/Megadrive játékokat is, amelyeket mai napig ismerünk: Aladdin, Jungle Book, Lion King, Earthworm Jim...

spotthevideo.jpg

A sorozatot az 1990-es Spot: The Video Game indította el (Amiga, Atari ST, DOS, Game Boy és NES rendszereken), ez volt az első videójáték, amelyben szerepelt (link).

Az Amiga és az Atari változat kezdetekben Infection néven volt ismert (egy válogatáslemezre készült játéknak), de később megkapta a licenszet (megemelve így az árat is).

Maga a program végül is az Othello (Reversi) játék feljavítása - a bábuk mozgatása animációt kapott Spot segítségével.

Érdekesség még, hogy az eredeti Infection kiadója anno eladta a jogokat a Virgin brit részlegének, akik továbbadták azt a Leland Corporationnak, akik Ataxx néven játéktermi változatot adtak ki belőle (de az is ismert SlimeWars vagy Frog Cloning címen).
Ekkortájt kapta meg az amerikai Virgin részleg is a jogokat, ebből lett a Spot című ismertetett játék is. Ezt látta meg egy másik programozó, aki létrehozta a 7th guest nevű interaktív kalandjátékot 1993-ban, amelyben a szabályok átemelésével ismét megjelent az Infection játékmenete egy minijáték-szerűségben.

A nagyon nehéz feladványok a játék iOS változatából kimaradtak ugyan, de külön játékban The 7th Guest: Infection (!) névvel kiadásra került :)

Legközelebbi alkalommal újabb szemelvény jön a hirdetős játékokból... :)

A bejegyzés trackback címe:

https://retemu.blog.hu/api/trackback/id/tr185499332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2013.09.13. 10:19:07

nem unicola, hanem uncola. így jön ki a hat karakter. ;)
jack black már akkor sem tudott nyugodt arcot vágni.

spot nagy kedvencem, de a spot goes to hollywood nagyon szar lett az izometria miatt.

a cool adventure sora rámászott az illusztrációra.

Sunsetjoy · http://retemu.blog.hu 2013.09.13. 13:49:25

@manson karcsi: Köszi a kiigazítást, a kólát javítottam:D
A cool adventure soránál nem látok hibát - próbálok odafigyelni az ilyenekre szerkesztés alatt.

supermario4ever · http://supermario4ever.blog.hu 2018.05.23. 18:00:56

Az ilyen Nintendo-reklámok, illetve, amik a NES-konzolok dobozain is vannak, tényleg hemzsegnek a hibáktól. Például a Super Mario Bros. 3 demo videójával játszanak, vagy a férfi amikor kinyújtja a kezét, a inge ujja más színű, mint az ing többi része, meg ilyenek. Amatőr hibák, de ezekkel együtt is egy kedves korszak. :) Láttam ezeket annak idején, a NES korszak végén lettem Nintendós. :)