Kisebb kihagyás után itt a második része a korai Alien játékzenék rövid felsorolásának.
A sorban következő egy játéktermi Alien 3 játék, amelyet a Sega adott ki 1993-ban, Alien3: The Gun néven.
A címből is kikövetkeztethető, hogy egy lövöldözős játékról van szó (tehát a játék kontrollere egy fegyver, természetesen az Alien-filmekhez köthető fajta).
A játékban hat pályán át kell a szinte számolatlanul özönlő idegeneket lelőni, mindegyik végén egy főellenséggel - haladás közben a máshol megszokott erősítők és bónuszok felszedése mellett.
Játékmenet- videó (link)
A gép működés közben (link)
Soundtrack lejátszási lista (link)
Az ugyanebben az évben megjelent Nintendo Gameboy változat (Alien 3) a többi akció-orientált feldolgozással szemben egy logikai-elemekkel tűzdelt felülnézetes gyűjtögetős túlélőjáték (link link).
Az Alien 3 még ezek után is kapott adaptációkat; az egyik a NES változat, amely alapjaiban a korábban megjelent Sega gépeken is megjelent játékhoz, némi módosításokkal.
Ennek a platformnak a zenéjét Jeroen Tel szerezte (lejátszási lista link), de találni azért feldolgozást is a témában...(link). A készítő YT-oldalán (link) más játékokhoz is tartozó feldolgozások is meghallgathatóak.
Megabyte-feldolgozás (link)
Angry Video Game Nerd-bemutató (link)
A Super Nintendo konzolra megjelent Alien 3 a többitől sokban különböző platformjáték, amelyben hat szinten át különféle, nem csak ellenségeket megsemmisítő feladatokat kell megoldani a továbbjutáshoz (link).
A SEGA változatnál kimaradt, de ide is elhelyezhető annak a zenéje, illetve feldolgozása; a Sega-játék dallama (link) Super Nintendo hangszereléssel remixelve (link).
A sorban következő egy immáron PC-re (DOS) kiadott játék, az érdekes nevű Aliens: A comic book adventure 1995-ből. Ez egy belső nézetes point-and-click kalandjáték, különféle szintű logikai feladatokkal és némi akcióelemmel (izometrikus nézetben). A játék környezete az 1993-as kiadású, négy részes Aliens: Labyrinth képregény folytatásának, történetének is tekinthető. A mellékelt linken a huszonvalahány CD lemezen található szám hallgatható végig bő fél órában, amelyek inkább a kalandjátékokra jellemző hangulatot idéznek vissza, mint a más Alien-játékok esetében megszokottat. (link)
Az 1996-os Alien trilogy már Sony Playstation, Sega Saturn konzolokra és PC-re (DOS) jelent meg, mint FPS játék; a trilógiát három szekcióban jeleníti meg, a három film helyszínei köré (nem sorrendben) épített 10-10 küldetés alatt.
A 3D motion capture technikával készült játékban Ellen Ripley hadnagy bőrébe bújva (belső nézetből) kellett az ismert helyszíneken lőni az idegeneket, illetve az ebben hátráltató egyéb ellenfeleket (nem konkrétan a filmek történetét, hanem a környezetet és témát helyezve előtérbe).
A zenék lejátszási listája (link), és a Playstation féle játékmenet többet elárul, nézzétek csak (link).
Az Alien negyedik részéből, az Alien Resurrectionból is készült videójáték, az azonos című Alien: Resurrection FPS, 2000-ben Sony Playstation konzolra. Bár a játék alapjait korábban, a film megjelenésének évében elkezdték (ekkor még tervben volt a Saturn, Nintendo 64 és PC változat is), de ezt még a készítés alatt elvetették, és új lappal indulva kezdték újra (link).
Végül így lett belőle Playstation-exkluzív játék, hiszen bár tervben volt a Sega Dreamcast és a PC változat, de a már kiadott játék olyan rossz eladási mutatókkal (és erősen közepes értékelésekkel) rendelkezett, hogy nem lett ezekből sem semmi. Gameplay (link)
Az ezek után megjelent Windows, Nintendo DS, Playstation 3 és 4, Xbox 360 és One játékok szimpla felsorolása már sem a retró vonulatba, sem a zenei megvalósítások közé sem férne be igazán a korábban bemutatott megoldások ellenében, így ezek itt nem kerültek felsorolásra. A korábbi posztban (link) megemlített Alien és Aliens játékok annál inkább - de annak kiegészítéseként, levezetéseként készült a jelenlegi írás.
Bónuszként a végére egy tízperces Alien játékos összefoglaló 2013-ból, vagyis nem mindegyik szerepel benne, de gyors áttekintésnek megfelelő.